Title:
Development Of A Website Based On A Contextual Approach As A Biology Learning Media On The Subconcept Of The Human Sensory System
Author:
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Adriani, S., & Lazuardi. (2017). Analisis Kesulitan Belajar Siswa Pada Materi Pokok Sistem Indra Manusia (Penglihatan, Pendengaran dan Pengecap) di Kelas XI IPA MAN 1 Stabat. Jurnal Pelita Pendidikan, 5(4), 404–409. DOI: 10.24114/jpp.v5i4.8877
Arikunto, S. (2016). Prosedur Penelitian Suatu Pendekatan Praktik. Jakarta: Rineka Cipta.
Barrett, K. E., Barman, S. M., Brooks, H. L., & Yuan, J. (2019). Ganong’s Review Of Medical Physiology (26th Ed.). Mcgraw-Hill Education.
Budiastuti, P., Soenarto, S., Muchlas, M., & Ramdani, H. W. (2021). Analisis Tujuan Pembelajaran Dengan Kompetensi Dasar Pada Rencana Pelaksanaan Pembelajaran Dasar Listrik Dan Elektronika di Sekolah Menengah Kejuruan. Jurnal Edukasi Elektro, 5(1), 39–48. DOI: 10.21831/jee.v5i1.37776
Chaeruman, U. A. (2015). Instrumen Evaluasi Media Pembelajaran. Jakarta: Pusat Teknologi Informasi Dan Komunikasi Pendidikan Kemdikbud.
Depdiknas. (2002). Pendekatan Kontekstual (Contextual Teaching And Learning (CTL)). Jakarta: Direktorat Pendidikan Lanjutan Pertama, Direktorat Jenderal Pendidikan Dasar Menengah.
Depdiknas. (2007). Panduan Pengembangan Multimedia Pembelajaran. Jakarta: Pusat Perbukuan Depdiknas.
Ghani, M. T. A., & Daud, W. A. A. W. (2018). Adaptation Of ADDIE Instructional Model In Developing Educational Website For Language Learning. Global Journal Al-Thaqafah, 8(2), 7–16. DOI: 10.7187/GJAT122018-1
Haka, N. B., Makrupah, S., & Anggoro, B. S. (2020). Pengembangan Website Online Berbasis Blended Learning Untuk Meningkatkan Penguasaan Konsep Mata Pelajaran IPA. Jurnal Bioterdidik: Wahana Ekspresi Ilmiah, 8(1), 66–76.
Hasnawati. (2017). Pendekatan Contextual Teaching Learning Hubungannya Dengan Evaluasi Pembelajaran. Jurnal Ekonomi & Pendidikan, 3(1), 53–62. DOI: 10.21831/jep.v3i1.635
Kurniawan, M. R. (2017). Analisis karakter media pembelajaran berdasarkan gaya belajar peserta didik. JINoP (Jurnal Inovasi Pembelajaran), 3(1), 491-506.
Leksono, S. M., Marianingsih, P., Ilman, E. N., & Maryani, N. (2021). Online Learning Media On Biology Conservation: Rawa Danau Nature Reserve Website. iJIM International Journal: Interactive Mobile Technologies Papers, 15(8), 87–100. DOI: 10.3991/ijim.v15i08.21567
Mais, A. (2016). Media Pembelajaran Anak Berkebutuhan Khusus (ABK): Buku Referensi untuk Guru, Mahasiswa dan Umum. Jakarta: Pustaka Abadi.
Mandayu, A. G., Panjaitan, R. G. P., & Titin. (2018). Respon Siswa Terhadap Media E-Learning Berbasis Web Blog Materi Sistem. Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran Khatulistiwa, 7(9).
Martini, F. H., Tallitsch, R. B., & Nath, J. L. (2014). Human Anatomy (9th Ed.). Pearson Education.
Mescher, A. L. (2018). Junqueira's Basic Histology: Text & Atlas. (15th Ed). McGraw Hill Education.
Muchsin. (2016). Model Pengembangan Learning Community Dalam Pembelajaran Bahasa Inggris Terhadap Peningkatkan Prestasi Belajar Siswa. Jurnal Ijtima’iyya, 9(1). DOI: 10.24042/ijpmi.v9i1.850
Muslich, M. (2014). Pembelajaran Berbasis Kompetensi Dan Kontekstual. Jakarta: Bumi Aksara.
Octaviani, F. R., Murniasih, A. T., Kusuma, D., & Agustina, L. (2020). Apersepsi Berbasis Lingkungan Sekitar Sebagai Pemusatan Fokus Pembelajaran Biologi Selama Pembelajaran Daring. Buletin Pengembangan Perangkat Pembelajaran, 2(2), 8–17.
Prastowo, L. (2016). Pengaruh promosi online terhadap keputusan pembelian (Doctoral dissertation, Manajemen-Fakultas Ekonomi).
Purwono, U. (2008). Standar Penilaian Bahan Ajar. Jakarta: BSNP.
Rukajat, A. (2018). Pembelajaran Contextual Teaching And Learning Untuk Meningkatkan Mutu Hasil Pembelajaran. Al-Afkar: Journal For Islamic Studies, 2(1), 85–111. DOI: 10.31943/afkar_journal.v2i1.24
Rumanta, M., Sukiniarti, Wahyuningsih, T., Rokhiyah, S., Iryani, K., A, R. R., & Hutasoit, L. R. (2018). Anatomi Fisiologi Manusia (2nd Ed.). Tangerang Selatan: Universitas Terbuka.
Safira, I., Ismail, & Taiyeb, A. M. (2018). Pengembangan Media Pembelajaran Biologi Berbasis Web Pada Konsep Sistem Pencernaan di Sekolah Menengah Atas. UNM Journal Of Biological Education, 1(2).
Sherwood, L. (2013). Human Physiology: From Cells To Systems (8th Ed.). Brooks/Cole, Cengage Learning.
Sobotta, J. (2018). Sobotta Atlas Of Human Anatomy. Volume 3, Head, Neck And Neuroanatomy. In F. Paulsen & J. Waschke (Eds.), Elsevier (16th Ed.). Elsevier.
Sudarisman, S. (2013). Implementasi Pendekatan Kontekstual Dengan Variasi Metode Berbasis Masalah Untuk Meningkatkan Kualitas Pembelajaran Biologi. Jurnal Pendidikan IPA Indonesia, 2(1), 23–30. DOI: 10.15294/jpii.v2i1.2506
Sugiyono, D. (2013). Metode penelitian pendidikan pendekatan kuantitatif, kualitatif dan R&D.
Suryani, N. (2016). Pengembangan Media Pembelajaran Sejarah Berbasis IT. Jurnal Sejarah Dan Budaya, 10(2). DOI: 10.17977/um020v10i22016p186
Susanti, W. D., & Suripah. (2021). Efektivitas Website Sebagai Media Pembelajaran Matematika Selama Masa Pembelajaran Daring. EDUMATICA: Jurnal Pendidikan Matematika, 11(1), 74–83. DOI: 10.22437/edumatica.v11i01.12225
Tekege, M. (2017). Pemanfaatan Teknologi Informasi Dan Komunikasi Dalam Pembelajaran SMA YPPGI Nabire. Jurnal FATEKSA: Jurnal Teknologi Dan Rekayasa, 2(1), 40–52.
DOI: http://dx.doi.org/10.31002/ijobe.v5i1.6112
Article Metrics
Abstract view : 0 timesPDF - 0 times
Cited By
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Indonesian Journal of Biology Education
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
indexed by :
Jalan Kapten Suparman 39 Magelang, Jawa Tengah, Indonesia 56116
Phone (0293) 364113 Fax (0293) 362438
Website: http://jurnal.untidar.ac.id/index.php/ijobe