Title:
Difficulty Analysis Factor of Online Learning Biology Subject in Grade XI MIPA
Author:
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Amelia, A., Hasanah, U., Rahman, H., & Putra, A. M. (2020). Analisis Keefektifan Pembelajaran Online Di Masa Pandemi COVID-19. Mahaguru: Jurnal Pendidikan Guru Sekolah Dasar, 2(1), 28-37.
Anantyarta, P., & Mardiana, E. (2020). Learning Media in Pandemic: Autoplay Media Studio Added Stretching Motion to Evaluation Digestive System Subject. Bioeducation Journal, 4(2), 47-57.
Anderson, T., (Ed.). (2008). The Theory and Practice of Online Learning. Canada: Athabasca University Press.
Cahyani, A., Listiana, I. D., & Larasati, S. P. D. (2020). Motivasi Belajar Siswa SMA pada Pembelajaran Daring di Masa Pandemi Covid-19. IQ (Ilmu Al-qur'an): Jurnal Pendidikan Islam, 3(01), 123-140. DOI: https://doi.org/10.37542/iq.v3i01.57
Fauza, N., Ernidawati, E., & Syaflita, D. (2020). Difficulty Analysis of Physics Students in Learning Online during Pandemic Covid-19. Jurnal Geliga Sains: Jurnal Pendidikan Fisika, 8(1), 49-54. DOI: https://doi.org/10.31258/jgs.8.1.49-54
Firda, A. (2019). Analisis Kesulitan Belajar Siswa SMA pada Materi Kultur Jaringan Tumbuhan. Bio-Lectura, 6(1). DOI: https://doi.org/10.31849/bl.v6i2.3571
Harahap, F. D. S. (2018). “Analisis Kesulitan Belajar Siswa pada Materi Virus di Kelas X MIPA SMA Negeri 1 Rantau Selatan Tahun Pembelajaran 2017/2018”, Disertasi, Universitas Negeri Medan. DOI: https://doi.org/10.24114/jpp.v6i2.10141
Juliarti, Desni. (2019). Analisis Faktor-Faktor Penyebab Kesulitan Belajar Biologi Siswa Kelas XI IPS SMA N 9 Padang (Doctoral Dissertation), STKIP PGRI Sumatera Barat).
Lufri dan Ardi. (2014). Metodologi Penelitian. Padang: Universitas Negeri Padang. Lufri. (2010). Srategi Pembelajaran Biologi Teori Praktik dan Penelitian. Padang: Universitas Negeri padang.
Marisa, P. (2016). Analisis Kesulitan Belajar Siswa pada Materi Tumbuhan kelas X di SMAN 1 Rambah Hilir Tahun Pembelajaran 2014/2015. Jurnal Ilmiah Mahasiswa FKIP Prodi Biologi, 2(1).
Noviati, W. (2020). Kesulitan Pembelajaran Online Mahasiswa Pendidikan Biologi di Tengah Pandemi Covid19. Jurnal Pendidikan MIPA, 10(1), 7-11. DOI: https://doi.org/10.37630/jpm.v10i1.258
Oktawirawan, D. H. (2020). Faktor Pemicu Kecemasan Siswa dalam Melakukan Pembelajaran Daring di Masa Pandemi Covid-19. Jurnal Ilmiah Universitas Batanghari Jambi, 20(2), 541-544. DOI: https://doi.org/10.33087/jiubj.v20i2.932
Patimah, S. (2020). Analisis Aktivitas Pembelajaran Matematika pada Materi Pecahan Campuran Berbasis Daring (Melalui Aplikasi Whatsapp) di Masa Pandemi Covid-19 Pada Siswa Kelas 4 SDN PAKUJAJAR CBM. JKPD (Jurnal Kajian Pendidikan Dasar), 5(2), 98-105.
Rahmadani, W., Harahap, F., & Gultom, T. (2017). Analisis Faktor Kesulitan Belajar Biologi Siswa Materi Bioteknologi di SMA Negeri Se-Kota Medan. Jurnal Pendidikan Biologi, 6(2), 279-285. DOI: https://doi.org/10.24114/jpb.v6i2.6546
Riduwan. (2007). Skala Pengukuran Variabel-Variabel Penelitian. Bandung: Alfabeta.
Sadikin, A., & Hamidah, A. (2020). Pembelajaran Daring di Tengah Wabah Covid-19:(Online Learning in the Middle of the Covid-19 Pandemic). Biodik, 6(2), 214-224. DOI: https://doi.org/10.22437/bio.v6i2.9759
Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif Kualitataif Dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Syah, M. (2012). Psikologi Belajar. Jakarta : Rajawali Press.
Utami, Y. P., & Cahyono, D. A. D. (2020). Study At Home: Analisis Kesulitan Belajar Matematika pada Proses Pembelajaran Daring. Jurnal Ilmiah Matematika Realistik, 1(1), 20-26.
Vasmin, M. E., Syafriati, Y. M., Sada, M., & Nurfadilah, N. (2020). Analisis Faktor Kesulitan Peserta Didik dalam Proses Pembelajaran Biologi pada Implementasi Kurikulum 2013. Jurnal Inovasi Pembelajaran Biologi, 1(2), 14-23.
Yusuf, A. M. (2015). Assesmen dan Evaluasi Pendidikan. Jakarta: Kencana.
Zafri. (1999). Metode Penelitian Pendidikan. Padang: Universitas Negeri Padang.
Zamzami, Z., Sakdiah, S., & Nurbaiza, N. (2020). Analisis Faktor Kesulitan Belajar Mata Pelajaran Biologi Siswa Kelas X SMA NEGERI 1 Krueng Barona Jaya Kabupaten Aceh Besar. Jurnal Dedikasi Pendidikan, 4(1), 123-133.
DOI: http://dx.doi.org/10.31002/ijobe.v4i1.3532
Article Metrics
Abstract view : 0 timesPDF - 0 times
Cited By
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 Indonesian Journal of Biology Education
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
indexed by :
Jalan Kapten Suparman 39 Magelang, Jawa Tengah, Indonesia 56116
Phone (0293) 364113 Fax (0293) 362438
Website: http://jurnal.untidar.ac.id/index.php/ijobe