Multimedia Development Using Visual Basic for Application (VBA) to Improve Students’ Learning Motivation in Studying Mathematics of Economics
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Arsyad, A. (2003). Media pembelajaran. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada, page 22-23.
Busato, V.V, Prins, F.J., Elshout, J.J, & Hamaker, C. (2000). Intellectual ability, learning style, personality, achievement motivation and academic success of psychology students in higher education, Personality and Individual Differences, 29(6), 1057-1068.
Djamarah, S.B. & Zain, A. (2010). Strategi Belajar Mengajar. Jakarta: Rineka Cipta, page 124-150.
Dumairy. (2007). Matematika terapan untuk bisnis dan ekonomi. Yogyakarta: BPFE UGM.
Glynn, S.M., Brickman, P., Armstrong, N. & Taasoobshirazi, (2011). Science motivation questionnaire II: Validation with science majors and nonscience major. Journal of Research in Science Teaching, 48(10), 1159-1176.
Hasana, S.N. & Maharany, E.R. (2017). Pengembangan multimedia menggunakan Visual Basic for Application (VBA) untuk meningkatkan profesionalisme guru matematika. Jurnal Pendidikan Matematika Universitas Islam Malang, 3(2), 2442-4668.
Hidayah, N. (2015). Pengembangan multimedia pembelajaran pemrograman dasar untuk kelas X SMK. Universitas Negeri Yogyakarta.
Jihad, A. (2013). Evaluasi pembelajaran, Yogyakarta: Multi Pressindo.
Lestari, E.S., Sabri, L.M., & Yuwono, B.D. (2014). Pembuatan program perataan parameter jaring poligon dengan menggunakan Visual Basic For Application (VBA) Microsoft Excel. Jurnal Geodesi Undip, 3(1), 332-346.
Moloeng, L.J. (2015). Metodologi penelitian kualitatif. Bandung: PT. Remaja Rosdakaya.
Munir. (2013). Multimedia: Konsep & aplikasi dalam pendidikan. Bandung: Alfabeta.
Nursit, I. (2016). Pengembangan multimedia interaktif berbasis PowerPoint (macro-enabled) pada matakuliah geometri euclid dalam pembelajaran matematika. Jurnal Media Pendidikan Matematika IKIP Mataram, 4(1), 2338-3836.
Pramita, R. (2009). Problematika guru dalam membuat media pembelajaran (Studi kasus SMA Negeri di kota Malang). Universitas Negeri Malang.
Sadiman, A. (2006). Media pendidikan: Pengertian, pengembangan, dan pemanfaatan. Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.
Sagala, S. (2006). Konsep dan makna pembelajaran. Bandung: Alfabet.
Setiawati, N. (2013). Kedudukan dan pemanfaatan teknologi informasi dan komunikasi dalam pembelajaran matematika sebagai implementasi kurikulum 2013. Seminar Nasional Pendidikan Matematika Program Pascasarjana STKIP Siliwangi Bandung, 1(1), 342-349.
Sugiyono. (2015). Metode penelitian kombinasi (mixed methods). Bandung: Alfabeta.
Uno, H.B. (2015). Teori motivasi dan pengukurannya: Analisis di bidang pendidikan. Jakarta: PT. Bumi Aksara.
DOI: https://doi.org/10.31002/ijome.v2i1.1230
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2019 Indonesian Journal of Mathematics Education

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.
Indexed by:
ISSN: 2654-3907 (print) | 2654-346X (online)
Jalan Kapten Suparman No.39, Magelang, Jawa Tengah, Indonesia 56116
Phone (0293) 364113 Fax. (0293) 362438
Website : http://jurnal.untidar.ac.id/index.php/ijome